Start kampanii „Sprawdź, czy Cię stać!” oczywiście nie jest przypadkowy. To czas wielkich akcji reklamowych i promocyjnych, takich jak Black Friday czy Cyber Monday, po których następuje okres przedświątecznych zakupów i poświątecznych wyprzedaży. Mechanizmy i sztuczki zachęcające do beztroskich zakupów to często manipulacja odroczonych płatności polegających na możliwości kupowania bez konieczności posiadania środków. Konsumenci w ferworze zakupowym często zapominają, że w istocie jest to odroczony kredyt, który może być pułapką zadłużenia. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi tę kampanię po to, by odroczona płatność nie zmieniła się dla konsumentów w ciężar zbyt trudny do udźwignięcia.
Tekst: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów / red. Barbara Granda, Powiatowy Rzecznik Konsumentów Starostwa Powiatowego w Policach
Film i plakat: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów