8 kwietnia zakończyła się pierwsza edycja szkolenia, w której uczestniczyło 32 przyszłych przedsiębiorców. „ABC Przedsiębiorczości” trwał 5 dni.
Jak wprowadzić swoją firmę na rynek? Jak sprzedawać swoje produkty i usługi? Jak analizować rynek i konkurencję by optymalnie reagować na jego zmiany? Jak nawiązać relacje biznesowe z klientami?
Na te i inne pytania musi odpowiedzieć każdy początkujący przedsiębiorca. Z pomocą dla osób bezrobotnych – mieszkańców naszego powiatu przychodzi Powiatowy Urząd Pracy w Policach, który oferuje jednorazowe środki na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. W 2016 r. planuje przyznanie około 100 dotacji w kwocie do 19 tys. zł, dzięki którym w powiecie powstaną nowe zakłady pracy.
Przed otrzymaniem dotacji każda osoba bezrobotna musi jednak odbyć 5 dniowy kurs „ABC Przedsiębiorczości”. W dniu 8 kwietnia br. zakończyła się pierwsza edycja szkolenia w której uczestniczyło 32 przyszłych przedsiębiorców starających się o przyznanie dotacji. Zajęcia prowadzili praktycy biznesu ze szczecińskiego stowarzyszenia „Szersza Perspektywa”, doskonale znający realia rynkowe.
Szkolenie koncentrowało się na psychologicznych aspektach prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Uczestnicy uświadomili sobie po co tak naprawdę chcą otworzyć własną firmę i jakie jeszcze stoją przed nimi wyzwania. Dowiedzieli się o podstawowych różnicach pomiędzy pracą na tzw. „etacie”, a byciem właścicielem własnej firmy. Jednocześnie zdobyli merytoryczną wiedzę i umiejętności praktyczne odpowiadające na potrzeby każdego początkującego przedsiębiorcy.
W oficjalnym zakończeniu szkolenia wzięli udział Wicestarosta Policki Paweł Mirowski i Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Policach Jan Sławczyński.
Tekst: Radosław Poziemski /Kierownik Referatu Promocji, Programów Unijnych i Regionalnych, Powiatowy Urząd Pracy w Policach
Foto: Aleksandra Kotuła/Wydział Rozwoju, Informacji i Promocji, Starostwo Powiatowe w Policach